9 Ekim 2012 Salı

Kitap Kurdu: Çoluk Çocuk

Uzun zamandır bloguma yeni bir soluk eklemek istiyordum ne olabilir diye odamda her köşeye göz
gezdirirken birden gözüm kitaplarıma takıldı. Bir kitabı sevdim mi elimden bırakamayan biriyim.Ama sevmedim mi o kitap bir daha okunmaz. O nedenle kitaplara başlamadan önce insanların yorumlarını okur ona göre fikir edinirim. Bunu niye ben de yapmıyorum diyorum şuan. Bir eleştirmen değilim ama ben de fikirlerimi, hislerimi, kitabın içindeyken yaşadığım düşleri sizlerle paylaşabilirim.


Kitaplığa baktım ve hangi kitaptan başlasam karar veremedim. Sonunda gözümü kapatıp bir kitabı elime aldım ve şanlısınız ki çektiğim kitap en sevdiklerimden biriydi. Bu kitapla başlamak benim için büyük bir zevk. Daha fazla uzatmadan başlıyorum...
Aslında kendimden önce kitabın arka kapağında basılmış Johnny Depp'in yorumunu sizlere yazmak istiyorum.
Bir başyapıt, daha önce hiç açılmamış bir hazine sandığının içini görmek için ayrıcalıklı bir davet.
Patti Smith ve Robert Mapplethorpe. Birçoğunuzun adını duyduğu belkide hayranlıkla takip ettiği sanatçılar. Baş kahramanlarımız bizi altmışların sonu, yetmişlerin başında New York'a götürüyor. Gözlerinizi kapadığınızda bu iki gencin sanatçı olma yolundaki hayatlarını görüyorsunuz. Onlarla birlikte bu serüvende sadece onların aşklarını değil o dönemlerde sanatçıların yaşamlarına dair ilginç olaylar yaşıyorsunuz. Zorluklarla yaşamanın ne demek olduğunu, dostluğun ve aşkın bu hayatta sizi nerelere götürebileceğini anlıyorsunuz. Aslında hayatın ta kendisinin içine giriyorsunuz. Sadece zaman eski zaman.
Patti Smith
 
Smith ve Mapplethorpe şans eseri birbirleriyle tanışıp, birbirlerine göz kulak olmaya söz verdikleri anda maceraları başlıyor. Birbirine ruhen bağlı çiftimiz bütün şehri birlikte geziyorlar, tabii sizde onların yanında. Altmış yılının sonunda kaldıkları Chelsea Otel hayatlarını değiştiriyor. Şöhret sahibi insanların arasında kalan çift, kendi hayatlarını yaratmaya başlıyor. Bu deneyimlerinin sonunda Smith bir şair aynı zamanda müzisyene, Mapplethorpe ise fotoğrafa yönelen bir sanatçıya dönüşüyor.
Kitapta okuyucuyu en çok içine çeken durum şüphesiz hepimizin tanıdığı sanatçıların kendi arasında kalan sırları bizlerle paylaşmaları, onların hayatlarına girebilmemiz için bize dostça kapı açmaları. Bu kapıdan giren bizler bugüne kadar ortaya çıkmamış gerçekleri öğrenirken aynı zamanda dönemin şiir, rock and roll, sanat ve cinsel politikalarını da en açık haliyle görüyoruz. Bu nedenle kesinlikle okunması gereken en güzel kitaplardan biri.
Smith- Mapplethorpe

 

 Çoluk Çocuk- Patti Smith
Domingo
2010

0 yorum:

Yorum Gönder