22 Mayıs 2012 Salı

Gezdim, tozdum: Perugia

Evett, artık Almanya'dan çıkıp esas gitmek istediğim İtalya'ya geçiyoruz. İlk olarak liseden en yakın arkadaşımın dil kursu için gittiği Perugia'ya gidiyoruz. Arkadaşım bizi meydanda karşılayacak. Perugia hakkında pek bir bilgimiz olmadan gidiyoruz ama karşımıza çok sevimli bir yer çıkıyor.

2006 yılında yapılan minimetro

Perugia hakkında kısa bilgi: Perugia, merkezi İtalya'da Umbria bolgesinin başşehri ve aynı ismi taşıyan Perugia ili'in merkezidir. Perugia tepede bulunan eski merkez ile düzlükte Tiber Nehri kıyısında buluna yeni şehirden oluşmuştur. Yaklaşık 450 m. yüksekliğinde tepede kurulu olan eski tarihsel şehrin merkezine (İtalyanca: centro) tepenin eteklerinde gelişen yeni şehirden yürüyen merdivenler aracılığıyla zahmetsizce ulaşmak mümkündür. Eski şehir merkezine günün belli saatleriyle otomobil ile girmek yasaklanıp eski şehir atmosferi böylece korunmaktadır. Ayrıca 2006den itibaren 7 istasyonu olan bir "Minimetro" da faaliyete geçirilmiştir.
- Perugia'da iki ünlü üniversite bulunmaktadır. 1308 yılında kurulan ve günümüzde yaklaşık 34.000 öğrencisi olan "Üniversità değli Studi di Perugia (Perugia Üniversitesi)" ve 1925de kurulup 1992de özerk üniversite olan "(Üniversità per Stranieri di Perugia Perugia Yabancılar Üniversitesi). "Üniversità per stranieri" İtalya'da yabancılara İtalyanca öğretmek için kurulmuş iki üniversite kurumundan biridir (diğeri ise Siena'da bulunur. Bu Perugia üniversitesi dünyanın her yanından yabancı öğrencileri misafir eder.
 Şimdi ise benim gördüklerimle devam edelim. İlk olarak trenle geldiğimiz şehrin meydanına otobüs sayesinde ulaşıyoruz. Ve o güzelim meydana varıyoruz.
minimetro

minimetro'nun içi tamamen antik bir şehri temsil ediyor.

meydana doğru yürüyoruz.

Perugia Maggiore Çeşmesi

Veee arkadaşımız geliyorr . :)

Arkadaşımız geldiğine göre artık gezmeye başlayabiliriz. Gittiğimiz gün maalesef çoğu yer kapalıydı. Hatta yemek yemek için nereye girsek öğlen için kapattık dediler. Tabi bunlar bize göre garip şeyler ama uyum sağlamak zorundayız. Bizde kendi malzemelerimizi alıp kendimiz yemeğimizi yapmaya karar veriyoruz. Onun öncesinde yürürken bol bol fotoğraf çekiyoruz çünkü binalar ve şehir içinde bir yere ulaşmak için kullandığınız merdivenler oldukça ilgi çekici. Hatta muhteşem!!
Şehirdeki mini turumuz yollarda yürüyerek devam ediyor

Dar köprüler

Çıkması oldukça zor merdivenler

Tepeden Perugia manzarası

Meydana geri dönüş

Malzemeleri aldık evimize gidiyoruzz.
Eve varıyoruzz.
 Perugia gezimizden sonra günü birlik Asisi'ye geçeceğiz ama ondan önce Perugia'da gezebileceğiniz yerler: Perugia Palazzo Priori belediye sarayı, Perugia'da Rocca Paolina kalesinin içi, Perugia Etrusk Kemeri, Perugia eski tarihsel kısmı.

Sonraki yazımda Asisi'ye kısa bir gezi düzenleyeceğiz. Herkese iyi  tatiller!!